منتديات ريهام للصداقة
منتديات ريهام للصداقة يرحب بيكم مع تحيات البرنسيسة ريهام قوم بتسجيل معنا
منتديات ريهام للصداقة
منتديات ريهام للصداقة يرحب بيكم مع تحيات البرنسيسة ريهام قوم بتسجيل معنا
منتديات ريهام للصداقة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةhttp://xat.com/أحدث الصورالتسجيلدخول

مساحتنا الخاصة .. عن المكياج ، العناية بالبشرة ، العناية بالجسم ، العناية بالشعر

كاتب الموضوعرسالة
ريناد

ريناد

مساحتنا الخاصة .. عن المكياج ، العناية بالبشرة ، العناية بالجسم ، العناية بالشعر  Empty
مُساهمةموضوع: مساحتنا الخاصة .. عن المكياج ، العناية بالبشرة ، العناية بالجسم ، العناية بالشعر    مساحتنا الخاصة .. عن المكياج ، العناية بالبشرة ، العناية بالجسم ، العناية بالشعر  Emptyالأحد نوفمبر 06, 2011 12:54 am

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ازيكوا يا بنات ؟؟

يارب تكونوا بخير كلكوا

الموضوع دا مشترك بيني وبين lorina38حبيبة قلبي

......

الفكرة بتاعت الموضوع دا ان كل واحده فين هتعرض اللي عندها من مكياج ومنتجات العناية بالبشرة ، الجسم ، الشعر .. ومش بس الموضوع مجرد عرضها لا وكمان رأينا فالمنتج ونصيحتنا والاسعار اكيد لو افتكرناها هنكتبها ..

المكياج .. هيبقى تخصصي انا .. والشعر .. هيبقى تخصص .. lorina38 والعناية بالبشرة والجسم .. انا وlorina38 سوا ..

خليكوا دايما متابعين .. لاننا دايما هنزل حاجات جديده ..

...................................

نبتدي

انا لقيت ان احسن براند نبدأ بيه النهارده هو revlon لانوا بجد براند جامد جدا .. وفعلا بينافس ماركات كبيره ..

دول كولكشن الفاونديشن اللي عندي من ريفلون

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

ودلوقتي نتكلم عنهم واحد واحد ..

اول واحد هنتكلم عنوا revlon photo ready ودي صورتوا ..

الفاونديشن دا فنظري احلى من ميك اب فور ايفر الهاي ديفنيشن .. هو للتصوير .. ومميزاته انوا فيه لمعه وهيه رقيقة جدا مش ملحوظه وهو معمول للتلفزيون عشان بيعكس الضوء .. تغطيتوا متوسطه .. وكمان ينفع للاستخدام اليومي ومش بيسد المسام .. بصوا يا بنات هو للبشره العاديه وانا بشرتي مختلطه ملاحظتش انو زيت .. ثابت جدا الاساس دا ..

تقييمي ليه .. 10 من 10
كان ب88 ريال قطري تقريبا

بس نصيحه اي مكياج فالدنيا يا بنات لازم تحطوا مرطب تحتيه او بيس ولو مثلا بتحطوا واقي شمس لازم تحت الواقي مرطب عشان يحمي البشره لانوا بيأذيها ودي نصيحة دكتور .. وكمان اوعوا تناموا بالمكياج وخصوصا المسكارا ..

الفاونديشن دا اسموا revlon color stay ودي صورتوا

له نوعين واحد للبشره الجافة والعادية والتاني للمختلطة والدهنيه ..
تغطيتوا من متوسطه لكاملة .. بينشف بسرعه وبيحتاج انوا يتدمج بسرعه .. فعلا مش بيخلي الوش يلمع وبيخلي الوش مات اكبر وقت ..
مش كويس للاستخدام اليومي لانوا تقيل نسبيا بس ثابت ..
تقييمي ليه 9 من 10 لانوا تقيل وبينشف بسرعة بس بجد بردوا تحففففه ..

سعروا 88 ريال تقريبا
دا فاونديشن mousse minerale ودي صورتوا ..

المفروض الموس بيبقى للبشره الدهنيه .. والمفروض ان المعادن بتخلي الدهون بتاعت الوش متطلعش بسرعه وكدا .. المفروض يكون بيغذي الوش يمكن ..
انا شيفاه سئ لا حجز الدهون ولا انها المعدل العادي لا بالعكس اكتر من المعتاد بكتير تغطيتوا خفيفه ومش ثابت وبيطلع عالايد والموبايل وكدا ..

تقييمي ليه 5 من 10 لانوا بجد مفهوش حاجه عدله خالص ..

سعروا فحدود الخمسينات بالريال بردوا

دلوقتي الدور على اساس beyond natural

الاساس دا جميل جدااا وانا شخصيا بحبوا لان تغطيتوا خفيفه وكويسه وانا بحب الاستايل دا .. لونه ابيض واما بيتدهن بياخد لون الجلد .. مش بيأذي البشرة خالص .. محتاج وش مفهوش عيوب لانوا يعتبر مفهوش تغطيه لانوا خفيف .. فيه نسبه ترطيب .. بجد روووووعة .. ومش بيدهن عالوش ..

تقيمي ليه 10 من 10

دا سعروا 50 ريال قطري

دا فاونديشن مش باودر بس معمول ع شكل انوا باودر مع انو اساس كريمي .. اختراع بقى واسموا photo ready ودي صورتوا

حلوه بس انا حبيت الاساس اكتر .. دي ميزتها انها خفيفه يعني حلوه كتيك اواي وكدا انما تغطيتها خفيفه ونفس ميزة التاني في انها فيها لمعه تكاد تكون مش موجوده لانها مش واضحه للي هيشوفك ..

تقييمي ليها 8 من 10 عشان الباكدج معجبتنيش طريقتوا ..
مش فاكره اوي بس تقريبا نفس الاساس 88 ريال قطري

كدا انا خلصت الاساس اللي عندي من البراند دا .. اي اسأله يا بنات انا تحت امركوا ..

اللي هتشتري وتحط من المكياج دا بره البيت انا بريئة منها .. الواحد مش ناقص ذنوب كفاية ذنوبوا ..

ياريت يا بنات متسألوش عالاسعار لاني لو فاكره كنت اكيد هكتب ..

مساحتنا الخاصة .. عن المكياج ، العناية بالبشرة ، العناية بالجسم ، العناية بالشعر
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
»  قبل وضع المكياج ولازله اثار الحبوب
»  اجمل و اروع موديلات الالماس للسهرات و للحفالات الخاصة يوتيوب
» $$$$$$المكياج الهادى مع خبيره التجميل رباب سامح$$$$$$$
»  دورة لتعلم المكياج...ادخلي مبتدئة لتخرجي محترفة